کد خبر: 1225136
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پیشانی این عملیات رسانه‌ای برای دستاورد‌سازی و ترمیم اعتبار فروریخته رژیم صهیونیستی، شبکه تلویزیونی اینترنشنال است که در سرسپردگی آن به این رژیم جای هیچ تردیدی باقی نمانده است. پس از این شبکه تلویزیونی، بی‌بی سی فارسی، در رتبه دوم قرار دارد که در جعل خبر و گزارش به نفع رژیم صهیونیستی چنان افراط می‌کنند که حتی حیرت و تعجب رسانه‌های داخلی صهیونیستی و مسئولان ارشد این رژیم را واداشته است. 
محمدحسین رحیمی

جوان آنلاین:‌دشمن صهیونیستی در کنار ضربه سختی که از عملیات وعده صادق خورده، در حوزه عملیات روانی و رسانه‌ای هم شکست مهلکی را متحمل شده است که اگر نگوییم تبعات شکست دوم از شکست اولی بیشتراست، کمتر از آن نیست. چه آنکه در پرتو عملیات وعده صادق و پیش از آن عملیات طوفان الاقصی، هیبت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی که به مدد شرکای غربی آن ساخته و پرداخته شده بود، به یکباره فرو ریخت. همچنین تصویری که نزد افکار عمومی دنیا از صهیونیست‌ها ساخته شده بود که بهترین و موفق‌ترین دموکراسی در منطقه غرب آسیاست با خشونت‌های عریان و خارج از قواعد و اصول انسانی در کشتار بیش از ۳۰ هزار مردم بیگناه غزه وارونه و ماهیت این رژیم نژاد پرست نزد جهانیان برملا شد. 
از این رو در کنار فرو ریختن هیمنه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی دشمن در دو عملیات پیش گفته، پادو‌های رسانه‌ای آن‌ها مأمور شده‌اند با ایجاد تردید در اصل عملیات از یک سو و خبرسازی‌های دروغین از تهدیدات رژیم صهیونیستی از سوی دیگر، شکست‌های آن‌ها را به گونه‌ای ترمیم نمایند. 
پیشانی این عملیات رسانه‌ای برای دستاورد‌سازی و ترمیم اعتبار فروریخته رژیم صهیونیستی، شبکه تلویزیونی اینترنشنال است که در سرسپردگی آن به این رژیم جای هیچ تردیدی باقی نمانده است. پس از این شبکه تلویزیونی، بی‌بی سی فارسی، در رتبه دوم قرار دارد که در جعل خبر و گزارش به نفع رژیم صهیونیستی چنان افراط می‌کنند که حتی حیرت و تعجب رسانه‌های داخلی صهیونیستی و مسئولان ارشد این رژیم را واداشته است. 
برای مثال در حادثه صبح جمعه سرنگونی چند ریزپرنده در اصفهان که رسانه‌های غربی کوشیدند، این مسئله را پاسخ رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق جابزنند و دستاورد‌سازی کنند، اینترنشنال و بی‌بی‌سی با انتشار ویدئویی کوشیدند این تصاویر را به عنوان اصابت موشک به اصفهان معرفی کنند، حال آنکه این عملیات رسانه‌ای از اساس دروغ محض بود و دروغگویی آن‌ها خیلی زود برملا شد، چراکه این ویدئو مربوط به حمله حزب‌الله به شهرک معیان باروخ بود. یا در جایی دیگر آن‌ها با انتشار یک سوله تخریب شده، کوشیدند آن را به حادثه صبح جمعه اصفهان ارتباط بدهند، حال آنکه این تصویر هم مربوط به چند سال پیش بود. 
فضاحت این روایت‌سازی دروغین چنان بود که بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در توصیف آن به یک کلمه اکتفا کرد. «مسخره». او همچنین در ویدئویی که روز گذشته منتشر شد، اذعان کرد: «امروزه ما در شرایط سختی زندگی می‌کنیم. بعد از هفت اکتبر یک فاجعه دیگری (حمله ایران) برایمان رخ داد؛ دو پایگاه اساسی هوایی ما کامل تخریب شد...»
با وجود همه پنهانکاری‌هایی که بازو‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و شرکای غربی او از تبعات وعده صادق به عمل می‌آورند، اما این عملیات، ناخواسته حیرت تحلیلگران از قدرت جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است. برای مثال یک تحلیلگر بی‌بی‌سی گفته: خیلی عجیب است که ایران توانسته به اسرائیل اتمی شجاعانه حمله کند! حمله اسرائیل در برابر بزرگی حمله ایران اصلاً قابل مقایسه نیست و هیچ ارزش نظامی ندارد! پیروز این منازعه ایران است و اسرائیل شکست خورد!


 پاسخ ارزان سپاه برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد
علاوه بر اذعان ناخواسته، تحلیلگران غربی که در اردوگاه رژیم صهیونیستی تعریف می‌شوند، این سوی ماجرا، اما نگاه تحلیل گران منطقه‌ای همسو با محور مقاومت و جمهوری اسلامی شنیدنی است. 
حسن حیدر، معاون شبکه المنار لبنان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفته پاسخی که رژیم صهیونیستی در ۲۶ فروردین ماه از سپاه ایران دریافت کرد، بزرگ‌تر از شکستی بود که در هفتم اکتبر از حماس خورد. استفاده سپاه ایران از پهپاد شاهد در حمله به پایگاه‌های رژیم اسرائیل بر اساس یک استراتژی مهم انجام گرفته و اتفاقی نبوده است!
وی ادامه داد: عملیات روانی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، قریب به دو هفته نفس رژیم صهیونیستی را بریده بود و او را از انجام هر کاری بازداشته بود. این در کنار دستاورد نظامی، یک دستاورد رسانه‌ای و روانی مهم به‌شمار می‌رود. این کارشناس مسائل ایران ادامه داد: اصحاب رسانه و کارشناسان نظامی برایشان سؤال پیش آمده است که چرا ایران به رغم برخورداری از پرنده‌هایی همانند کرار و جت‌ها و جنگنده‌های پرسرعت که سرعتشان به ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد، از پهپاد آرام رو شاهد استفاده کرده است! در پاسخ باید گفت هدف ایران از این کار در وهله اول بازنمایی بخش کوچکی از قدرت پهپادی خود به دشمن صهیونیستی و در وهله دوم برانگیختن ترس اشغالگران صهیونیست از قدرت مخفی و بزرگ پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است. 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرده: شکستی که رژیم صهیونیستی در بامداد یک‌شنبه خورد، بزرگ‌تر از شکستی است که در هفتم اکتبر متحمل شده بود، چراکه زمانی که علیه کنسولگری ایران دست به اقدام زد، هیچ گاه فکرش را نمی‌کرد که روزی در پاسخ دچار شکست شود و اینچنین پاسخی از ایران دریافت کند. حسن حیدر ادامه داد: این رژیم موقتی ضربه‌ای اساسی در ۱۴/۰۴/۲۰۲۴ از ایران خورد و این روز به عنوان نمادی مهم و تاریخی در تاریخ این رژیم به ثبت رسید. این رویداد، سرآغاز نابودی این رژیم است. وی تصریح کرد: اسرائیلی که تا پیش از این اگر یک گلوله از جنوب لبنان به آن برخورد می‌کرد، آن را با موشک پاسخ می‌داد و آن هنگام که با یکی از شخصیت‌های سیاسی ترور می‌شد، به لبنان یورش می‌برد و حتی تا بیروت هم حملات خودش را ادامه می‌داد، هم‌اکنون در ورطه نابودی قرار گرفته است. او اشاره کرد: رژیم صهیونیستی هیچ گاه فکر نمی‌کرد با بیش از ۱۰۰ موشک از طرف جمهوری اسلامی مورد هدف قرار بگیرد. باید اذعان کنم که رژیم اسرائیل در دادن پاسخ ترسو است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار